söndag 3 april 2011

Ribbed Cowl

The winter-issue of Knit Simple contained five cowls and I wanted to make them all at once. But time is scarce these days so I've just managed to knit one of them. I used Step 6, a sock-yarn. This design is so simple and usable. I've also knitted a pair of wristwarmers in a marvellous yarn, Andes, from Debbie Bliss. It's made of silk and baby-alpaca. Nina Sagulin has made the design.
I have two daughters. One of them has a blog about knitting, crocheting, sewing and much more
and the other one has a blog about living in the countryside and cooking. I'm not very good at cooking but I want to be and yesterday my husband and I cooked a tomato soup from the Buffé magazine. It tasted wonderful with crispbread and Präst from Arla Foods, left to ripen for 14 months (my husband works with cheese development). I felt so good and we took a photogragh. Then it happened!! When we stored away the leftovers the lid fell off the plastic container and there was tomato soup all over the kitchen. It took an hour at least to clean up the mess. I'll never be a master chef.

6 kommentarer:

Emilia sa...

Mycket fint stickat!

Maten smakade ju gott iaf ;)

Myggan sa...

Soppan ser god ut. Ska genast leta fram receptet. Vilken tur att olyckan hände efter maten i alla fall.
Axelvärmare ser härligt "vårig" ut.
/Anna

Ansibecki sa...

Det ser väldigt fint ut och smakade det bra så är du väl en bra kock :) Synd bara att resterna inte klarade sig. Kram

SF sa...

Hej och tack för din kommentar på bloggen. Kursen i andlig vägledning gick jag av flera skäl, dels för att kunna använda i församlingen både för att erbjuda enskild vägledning, men också för att leda retreater etc. Det här är för mig ett sätt att använda dem samtalserfarenhet jag redan har i mitt vanliga jobb, något som blev tydligare under kursens gång. Sen i och med att jag gått kursen så finns jag med i ett nätverk krig ignatiansk vägledning och kommer kanske få frågor om vägledning även av personer utanför församlingen, men tanken är att då ändå göra det utifrån min egen församling.
En annan fråga, vilken skola är det du jobbar på?

Maria i Falkenberg sa...

S: Jag jobbar på Nyhemsskolan, Varberg.

Ansibecki sa...

Sv: Hans säng kommer också från gården. Den hittades precis som hennes på logen. Den har bl.a. Anders morfar och barnens kusiner sovit i. Nellys har troligtvis Anders sovit i och någon av hans kusiner.