fredag 22 januari 2010

I like the moss-stitch, I like the ponchonettes....







Packing is so tiresome. How many things can a house consist of ? It never ends..... so I'll take a break and show you my ponchonettes. On the knitting-event I was taught how to make hairpin lace and I bought Stickfrossa's ponchonett-pattern which included hairpin lace. When I got home, I tried to do it on my own, but sadly I couldn't. So I made the ponchonette with another lacepattern. I liked it and made another one!






Att packa är tröttsamt. Hur många saker består ett hus av? Det tar aldrig slut.....så nu tar jag lite rast och visar mina ponchonetter. När jag var på stick-event i Gamla Köpstad så fick jag lära mig att gaffelvirka. På egen hand därhemma lyckades jag inte alls, men jag gav inte upp helt utan stickade en ponchonette efter Stickfrossas mönster, och istället för gaffelvirkning blev det ett annat spetsmönster. Jag gillade resultatet och stickade en till!

5 kommentarer:

Emilia sa...

Jätte-fina båda två!!

Myggan sa...

De ser jättefina ut.
Lycka till med flytten!
/Anna

miastick sa...

Jättefina ponchonetter, Maria!
Och tack för din fina kommentar alldeles nyss, jag blev så glad :) Kram!

frisky frog sa...

Finfina ponchonetter! Jag hoppas att flytten går som ni tänkt. Hoppas att du får lite tid till kreativa saker också.
Ha en skön helg!
/Kram

Trillingnöten sa...

Hej!
Vad kul att du hittade till min blogg :) Och vilken fin du har! Den ska jag kika på i fortsättningen! Du är verkligen duktig :)
Jag tog bort din kommentar på min blogg, men inte för att jag inte ville ha den så klart, men för att det stod mitt namn. Jag försöker vara lite anonym ibland eftersom jag har ett så ovanligt namn. Jag hoppas du förstår :) Men jag är himla glad att du hittade dit!
Kram så länge!