Before Easter I sewed a skirt. I used a pattern from Svenska Mönster and I bought the fabric, which is a Anna Huhta design "Mukava" from Finlayson, when I was in Helsinki four years ago.
Visar inlägg med etikett Skirt. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Skirt. Visa alla inlägg
måndag 25 april 2011
In Springtime
What a beautiful Easter we've had! I have spent the holiday with my husband, four grandchildren and their families. We've eaten the most delicious food, some of us have knitted and crocheted and we've been outdoors most of the time.
lördag 18 juli 2009
Bleeding!

I've made a shortsleeved sweater with indigo cotton yarn and it bled, enormously! After finishing I washed it a couple of times and it bled even more. And then when I blocked it I realised that it had shrunk and there was no elasticity in the rib anymore. I tried to fix it by sewing elastic into the rib but it didn't work.
Then I sew a new blue skirt with dots. It's a bit see-through and I didn't know and still don't know how to put in a zipper. Can anyone help me?
Min överskottsfärgade tröja är klar. Efter tvätt tappade den formen och blev kort med slapp resår. Detta försökte jag åtgärda genom att sy på ett resårband. Usch!
Jag har också sytt en prickig kjol. Den blev lite genomskinlig och trots anvisningar kunde jag inte få i dragkedjan snyggt. Kan någon hjälpa mig?
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)